SFATURI UTILE

Cele mai intalnite probleme cu dispozitivele IQOS. Cauze si solutii

articol updatat:

Încă de la apariție, dispozitivele IQOS au câștigat popularitate printre fumătorii adulți, fiind o alternativă de tip heat-not-burn la țigările clasice, cu același gust autentic al tutunului. Însă, ca la orice dispozitiv care se uzează în timp, poți să întâmpini și probleme pe care le poți rezolva rapid sau care, din contră, necesită ajutor suplimentar.


Ce-i drept, un dispozitiv IQOS este conceput să reziste la 7.300 de cicluri de încărcare sau experiențe, în condițiile în care îl folosești în mod corect. În cazul în care, din varii motive, dispozitivul IQOS nu mai funcționează așa cum ar trebui, e bine să știi care sunt primele semne ale unei defecțiuni și ce e de făcut în fiecare situație.

Cele mai frecvente probleme și cum le recunoști

Indiferent de dispozitivul pe care îl folosești, există câteva semne care îți indică faptul că există o defecțiune, pornind de la semnalele LED și până la problemele cu rezervele HEETS.

Semnalele luminoase

Semnalele luminoase pot indica următoarele probleme:

  • Atunci când niciun LED nu este aprins, înseamnă că dispozitivul este inactiv sau complet descărcat;
  • Dacă LED-ul roșu este continuu, dispozitivul este descărcat;
  • Dacă LED-ul roșu este intermitent, dispozitivul nu funcționează corect.

În cazul în care nu folosești deja dispozitivul IQOS 3 Multi, care are încărcător integrat, atunci ar trebui să fii cu ochii în patru și la semnalele luminoase ale încărcătorului portabil. Dacă există o defecțiune, semnalele luminoase pot fi:

  • Portocaliu intermitent – dispozitivul se încarcă, dar contactul cu încărcătorul portabil este slab;
  • Roșu intermitent – dispozitivul se încarcă, dar există o defecțiune.

Temperaturi scăzute

O altă problemă poate să apară din cauza temperaturilor scăzute. Dispozitivele IQOS sunt făcute să funcționeze optim la temperaturi cuprinse între 0 grade Celsius și 40 de grade Celsius, respectiv 50 de grade Celsius pentru IQOS 3 și Multi, dar și în condiții de umiditate normală. Dacă apar probleme de funcționare la frig, poți încălzi suportul în mână timp de cel puțin un minut.

Rezervele HEETS

Dacă nu cureți lamela care încălzește tutunul sau dacă tutunul din interior este prea dens, pot să apară probleme cu rezervele HEETS și nu numai. Pe măsură ce se acumulează reziduuri de tutun, gustul poate fi diferit.

Curățarea se poate face automat sau manual. Procesul automat de curățare pornește la fiecare 20 de HEETS, însă este necesar să introduci stiloul IQOS în încărcătorul portabil pentru ca acest proces să aibă loc. Odată introdus în încărcător, vei observa o notificare LED pe afişajul cu LED al acestuia. Pentru curățarea manuală trebuie să folosești kitul special de curățare.

Repornirea și resetarea dispozitivului

Majoritatea problemelor pot fi rezolvate prin resetarea încărcătorului sau prin oprirea și repornirea holderului.

În cazul în care timpul de încărcare al holderului este mai lung decât de obicei, dacă LED-ul roșu este intermitent odată ce ai scos holderul din încărcător și nu începe procesul de încălzire, poți încerca să repornești dispozitivul.

Cum resetezi dispozitivul IQOS

În cazul dispozitivului IQOS 2.4+, acesta trebuie introdus în încărcătorul portabil înainte de resetare. Apasă apoi simultan butoanele Bluetooth și de pornire până când toate ledurile clipesc scurt. Același proces este valabil și în cazul dispozitivului IQOS 3, cu excepția că trebuie să apeși doar butonul de pornire.

Pentru resetarea dispozitivului IQOS 3 Multi trebuie să apeși și să ții apăsat butonul dispozitivului timp de opt secunde. Odată ce LED-urile se aprind scurt și clipesc cu lumină albă, înseamnă că dispozitivul a fost resetat.

Dacă dispozitivul sau încărcătorul portabil emite în continuare o lumină roșie, contactează Centrul de Asistență Clienți.

Ce faci când dispozitivul IQOS nu mai funcționează

Dacă ai încercat deja să repornești sau să resetezi dispozitivul și observi că problema nu s-a rezolvat, sub nicio formă nu trebuie să desfaci dispozitivul sau încărcătorul și nici să înlocuiești bateria. În caz contrar, garanția se anulează și pierzi și dreptul de a cere înlocuirea gratuită a dispozitivului, valabilă o singură dată.

Unele părți, precum stiloul sau bateria, nu pot fi reparate sau înlocuite de tine, ci este necesar să contactezi Centrul pentru Asistență Clienți, la numărul 0800.030.333.

Garanția IQOS – cât timp e valabilă și când poți schimba gratuit dispozitivul

Indiferent că îl cumperi online, dintr-un IQOS Store sau IQOS Corner, alături de dispozitivul IQOS vei primi și un certificat de garanție, valabil un an de la data achiziției.

Cu acest certificat de garanție poți să înlocuiești o singură dată dispozitivul și încărcătorul portabil, chiar dacă s-au defectat dintr-o greșeală făcută de tine. Însă, în afara acestei Clauze de Bunăvoință, vei beneficia de garanție doar dacă ai respectat indicațiile și instrucțiunile de utilizare.

Cum folosești corect dispozitivele IQOS

Pentru a evita problemele de funcționare a dispozitivelor IQOS, trebuie, bineînțeles, să le folosești corect.

Ca să aprinzi dispozitivul, este suficient să apeși o singură dată butonul „stiloului” ca să înceapă procesul de încălzire. Poți folosi dispozitivul odată ce LED-ul nu mai clipește intermitent. În privința IQOS 3 Multi, procesul de încălzire va porni numai în cazul în care capacul de deasupra rămâne deschis.

Folosește întotdeauna dispozitivul doar după ce s-a încărcat complet și nu opri alimentarea până când LED-urile alb sunt stabile. Noul dispozitiv IQOS 3 Multi permite zece utilizări consecutive, neîntrerupte, fără să fii nevoit să încarci dispozitivul între rezervele de tutun HEETS.

Curăță zilnic capacul și lamela care încălzește tutunul cu ajutorul periei de curățare pe care ai primit-o împreună cu kitul IQOS. Nu expune niciodată stiloul IQOS la căldură, apă sau la lumina directă a soarelui.

Sursa foto: Shutterstock